Sidste træning før sommerferien blev afsluttet med bulgogi og kimchi hjemme hos klubbens formand (ja, Rasmus). Selv om kimchi'en havde stået i næsten tre døgn, var den altså stadig temmelig "hidsig", men alle fik vist prøvet - og så var det vist godt, at der også var bulgogi (vist nok det koreanske ord for "stegt kød"/barbecue), ris, ananas og sodavand - masser af sodavand! ;-)
Sommerferien står for døren, og vi skal snart - meget snart - holde sommerafslutning i klubben. Det kan selvfølgelig bedst gøres med en gang blodig træning (det står Karsten og Hans Peter for) og en gang Kimchi og Bulgogi, hvilket er min afdeling...
Kimchi er den koreanske nationalret - men den kræver altså, at man er ude i god tid, så grøntsagerne kan stå og gære i minimum 48 timer... Til gengæld hævdes det. at det er verdens sundeste mad, og at det sågar skulle kunne forebygge diverse sygdomme, herunder kræft!!
Kimchi er den koreanske nationalret - men den kræver altså, at man er ude i god tid, så grøntsagerne kan stå og gære i minimum 48 timer... Til gengæld hævdes det. at det er verdens sundeste mad, og at det sågar skulle kunne forebygge diverse sygdomme, herunder kræft!!
I mandags sparkede vi meget. I dag handlede det så mest om blokeringer og slag! Der var slag mod "skinker", der flytter sig, når man rammer, og slag mod de store puder, der absolut IKKE flytter sig. Og når man bliver angrebet med en skinke, gælder det om at kunne en god blokering :-) :-) Der blev dog også lige tid til et par yeop-chagi'er til sidst :-)
Der blev sparket igennem til aftenens træning - for vi havde fundet de store sparkepuder frem :-)
Højbælterne havde dog også mulighed for at træne de lidt mere "spydige" spark (nakeo-chagi forlæns og baglæns) på skinkerne, ligesom de knapt så rutinerede også fik eksperimenteret med både almindelig baldeung-dolloyo-chagi og mom-dollyo-chagi ;-)
Og for at sætte det hele i gang, havde Rasmus sammensat et "high-intensity interval cardio-boost training program"! Det er vist en betegnelse, han selv har fundet på, men det lyder da smart ;-)
Højbælterne havde dog også mulighed for at træne de lidt mere "spydige" spark (nakeo-chagi forlæns og baglæns) på skinkerne, ligesom de knapt så rutinerede også fik eksperimenteret med både almindelig baldeung-dolloyo-chagi og mom-dollyo-chagi ;-)
Og for at sætte det hele i gang, havde Rasmus sammensat et "high-intensity interval cardio-boost training program"! Det er vist en betegnelse, han selv har fundet på, men det lyder da smart ;-)